torsdag 20 november 2008

Draktröja


Den här tröjan tog sin lilla tid.
Först skulle jag hitta ett mönster på en drake som funkade att brodera.
Sen skulle jag brodera den.
Och slutligen fastnade alltihop ganska så länge för att jag inte hittade muddväv jag gillade. Jag ville ha en varmgul färg. Till slut gav jag upp och nöjde mig med den här som känns lite tråkigt smutsgul.

Jag har börjat att bara overlocka fållen på tröjor som den här. Jag tycker det är blir snyggare än mina inte alltid helt lyckade fållningar med tvillingnål. Fast egentligen är det nog lika mycket för att jag är lat och bara vill bli klar så där på slutet.

Ser ni förresten var jag snott draken? Ledtråd: det är ingen drake.

Den ville äta Lillan opp,
men katten rädda Lillans kropp.

Mönster:
Tror det är ur ottobre 1/2008. Storlek 86, men förlängd. Det är ett bra mönster. Sitter bra på (i alla fall på min Myra).
Krokodilen är ur Ivan Arosenius Kattresan.

Material:
E-slöjdtrikå. Kan inte bestämma mig för om jag egentligen tycker att den är lite väl stum.
Mudd antagligen från Ohlsons.

Bra:
Det här är ett av mina favoritplagg (på Myran, men jag skulle gärna ha en själv också). Gillar färgerna (utom på mudden), gillar krokodilen (gillar överhuvudtaget att sno så där ur älsklingsböcker)

Dåligt:
Jag har sagt det förut men här kommer det igen: muddfärgen.
Och så bilden då. Har inte lärt mig hur man fotar kläder så de ser snygga ut ännu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fin! Vilket jobb att brodera, verkligen hantverk=)